life is short. do first thing first.

AirAsia terbang ke Yangon dari KL bermula 18 Julai 2010

An AirAsia flight just arrived at Yangon International Airport from Bangkok. AK will ply KUL-RGN-KUL route beginning 18 July 2010.

Berita baik kepada pengembara tegar yang berminat melawat negara misteri MYANMAR. AirAsia akan memulakan laluan Kuala Lumpur – Yangon – Kuala Lumpur bermula Julai 18.  Harga promosi bermula dari USD9 satu hala.  AirAsia akan menggunakan Airbus 320 dengan kapasiti 180 seats. Pengumuman ini dialu-alukan oleh pakar-pakar industri pelancongan Myanmar dan Malaysia. Pada masa sekarang hanya Myanmar International Airways (MAI) dan Malaysia Airlines terbang ke Yangon dari Kuala Lumpur.

Untuk pelawat ke Myanmar, visa diperlukan dan satu lagi berita baik ialah mulai Jun 2010, Visa On Arrival (VOA) boleh dipohon di Lapangan Terbang Antarabangsa Yangon. Detail di sini –> VOA.

Yangon adalah bandaraya terbesar di Myanmar. Dengan penduduk seramai 4-5 juta, 10-20% adalah penduduk Islam. Makanan halal dan masjid mudah didapati di sini dan tidak menjadi masalah, asalkan anda seorang yang fleksibel dan berani mencuba. Lihat banyak postings di website ini mengenai Yangon. Jangan lupa datang ke Inle Lake, jika anda tersampai ke Myanmar dan punyai banyak masa.

Previous

Visa On Arrival (VOA) now available for foreigners visiting Myanmar

Next

Mosques in Guangzhou, CHINA (Huai-sheng Mosque)

3 Comments

  1. memang best, senang nak balik ke kampung isteri. Kalau tidak, kami kena transit di Bangkok.rugi sehari.

  2. Geetha

    Hi Nak tahu kan, saya akan pergi ke Yangoo this 23rd December. Kalau katakan bus ticket di sana ialah K3000, berapa dalam ringgit ye? Kerana skrang 1MMK ialah Rm0.48. Confuse sikit ah! boleh tolong?

  3. Gettha, Sorry a bit late as I was away. Never ever change the money at Yangon airport. They use govt official rate which is very low. Chg yr fresh crispy USD bill in downtown using blackmarket, rate as of now about USD 1 = 880 kyats. Yr travel agent should know this, else ask him to do other business. Remember USD must be very clean, no stains, no folding signs.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén